Největší nákupní centrum v Karlovarském kraji prochází rekonstrukcí
Ve Varyádě, největším nákupní centru v Karlovarském kraji, probíhá v současné době renovace, ale také dostavba za plného provozu. Nákupní centrum zůstává při rekonstrukci plně otevřené a stavební práce jsou rozloženy do několika fází.
Na naše otázky odpovídal Martin Malý, ředitel pro marketing a komunikaci EPG Global Property Invest.
Kdy padlo definitivní rozhodnutí rekonstruovat NC Varyáda a jaké argumenty převažovaly?
Nákupní centrum bylo po 19 letech třeba zrekonstruovat, rozšířit nabídku značek a služeb a zmodernizovat jídelní zónu. O dostavbě Varyády mluvíme již několik let. Bohužel finální rozhodnutí posunula nejprve doba covidu, pak drahé stavební materiály a energie a v neposlední řadě také inflace. Vše ale dozrálo a k modernizaci Varyády jsme se rozhodli na začátku roku 2023, kdy jsme měli celý projekt připravený. Celkovým argumentem pro dostavbu Varyády byly chybějící služby a také požadavek na větší nabídku značek, což bez rozšíření stávajícího centra nebylo možné. Reagovali jsme tak na poptávku nájemců, kteří chtěli přijít do Karlovarského kraje.
Rekonstrukce probíhá za plného provozu ve více fázích?
Dostavba nákupního centra Varyáda sestává ze tří velkých celků. Jednak to je dostavba severní části (zadního traktu objektu), která už byla zčásti předána k užívání, a od 29. září zde plně funguje nový hypermarket Albert a další dvě jednotky – Květiny Novák a karlovarský provozovatel čerstvých baget Rad’s Baguette. Letos na přelomu listopadu a prosince byla otevřena zcela nová gastrozóna s 10 restauracemi pro celkem 260 návštěvníků, boční vchod a zcela nová pasáž.
V plánu je tedy i druhá a třetí fáze, jak je složité vše sladit?
Druhá fáze by měla být dokončena a otevřena příští léto, dostavbou jižní části v místě stávajícího parkoviště, kde vznikne první multikino v regionu, další obchodní jednotky a nová vstupní pasáž do budoucí Varyády. Třetí etapa, která se uskuteční zkraje roku 2025, zahrnuje modernizaci existující části centra, na níž se budou podílet rovněž stávající nájemci. Některé značky zůstanou dispozičně na stejném místě, ale budou v nich renovovány interiérové prvky. Jiné jednotky se přemístí do nově vzniklých či upravených prostor. Proměnou navíc projde například dlažba, osvětlení či relaxační zóny. Myslím, že rekonstruovat a dostavovat středně velké nákupní centrum za provozu je samo o sobě velkou výzvou. Nicméně s týmem profesionálů ať již na straně investora, či provozovatele objektu, jímž je společnost CBRE, jde vše podle plánu. Samozřejmě přijímáme nejrůznější protiprašná a protihluková opatření, která máme otestovaná už z našeho dalšího nákupního centra Central v Mostě. Tam v posledních třech letech probíhala kompletní modernizace centra právě za plného provozu.
Původní rozloha Varyády byla 18 000 m2 s 80 obchody a gastrem. Jak se změní celková dispozice po rekonstrukci?
Prostory centra se zvětší o plnou třetinu a na celkových 27 000 m2 plochy nabídne Varyáda přes 110 obchodů včetně palety nových značek, restaurací, služeb a filmové zábavy. Otevře zde vůbec první multiplex v regionu se šesti kinosály na ploše 2 500 m2 s téměř tisícovkou sedadel. U vjezdu do objektu se bude nacházet nově i nonstop automyčka s osmi mycími boxy.
Nová vstupní pasáž a boční vstup pro snadnější dostupnost a zároveň venkovní terasa zásadně promění koncepci budovy.
Nový boční vstup bude pro místní i pro ostatní zákazníky z regionu velkou novinkou. Bude určen těm, kteří si budou chtít nakoupit potraviny v hypermarketu nebo se občerstvit v naší jídelní zóně. V této části budou vedle zmíněné venkovní terasy také dvě drive-in restaurace s obsluhou do auta.
O jaký sortiment se rozšíří nabídka značek, můžete některá jména uvést?
V Karlovarském kraji víme, že zákazníci chtějí více pánské a dámské módy, což mohu nyní slíbit. Rozšíříme nabídku pro pány a dámy i o sportovní značky. Módní a další značky ze strategického hlediska nekomunikujeme takto dopředu, takže je nebudu jmenovat. Pravidelně ale zákazníky seznamujeme s novinkami ve všech našich komunikačních platformách, ať již jde o web nova.varyada.cz, či sociální sítě.
Vedle obchodů se otevřou i prostory s kinem a food courtem. Na co se mohou návštěvníci těšit?
Věříme, že multiplex přitáhne k návštěvě i další zákazníky z širokého okolí. Půjde tak o přínos pro celé město, které zatím nemělo multikino. Kromě promítání budou sály určeny i pro kongresové využití, tedy pro nejrůznější konference i firemní akce. Co se týká vybavení, počítáme se špičkovou projekční a zvukovou technologií, do které se řadí mimo jiné vícekanálový prostorový zvuk Dolby Altmos a laserové projektory. Vedle multikina tu vznikne také největší gastrozóna v regionu. Varyáda Bistro bylo inspirováno Krušnými horami a otevře na přelomu listopadu a prosince. V restaurační zóně najdete známé foodcourtové trio: McDonald’s, KFC a Bageterie Boulevard. Dále k nim přibude asijské bistro Mianchi, oblíbené Running Sushi, Česká kuchyně a Pai Thai. Z Plzně se rozšiřuje i k nám do Varyády značka Rud’s Pizza. Ve food courtu se objeví i kavárna Grand Café a Bubblify – bar s osvěžujícími nápoji s práskacími kuličkami. Kromě toho se ve Varyádě zákazníci mohou občerstvit v již otevřených jednotkách Bistrotéka Zlámalíková či Rad’s Baguette. V oblasti gastrozóny půjde o zcela nové pojetí stravování a akcentování celosvětových trendů, přibude více zeleně, moderních svítidel a příjemných zákoutí.
Jak řešíte dopravní dostupnost, parkování a veřejnou dopravu?
Naše centrum je dostupné městskou hromadnou dopravou linkami 2 a 6, ale nachází se i v docházkové a dojezdové vzdálenosti. U Varyády bude okolo 800–850 parkovacích míst, která budou pro naše zákazníky zdarma. Ti, kteří si u nás budou chtít auto jen zaparkovat a jít například na sportovní zápas do nedaleké KV Areny, si budou muset za parkování nově zaplatit. Celý objekt bude opatřen vjezdovými a výjezdovými závorami s kamerami včetně automatického rozpoznávání SPZ.
Nabízíte výhodné programy pro věrné zákazníky?
Již několik let nabízíme našim zákazníkům mobilní aplikaci. Byli jsme první nákupní centrum, které přešlo z papírové kuponové knížky na digitální verzi. Loni jsme vyměnili poskytovatele a vytvořili unikání věrnostní program. Do aplikace Moje Varyáda zákazník jednoduše skenuje či fotí účtenky za své nákupy. Za to získává body, které se mu načítají, a on si pak může vybrat dárek podle svého výběru. Jsou to nejrůznější poukazy do provozoven našich nájemcům a luxusní dárky s logem Varyáda. Spolupracujeme i s partnery ve městě a regionu, takže máme volné vstupy do bazénů, do Zoo Plzeň, do Bagr Parku v Mostě. A samozřejmě tato aplikace slouží pro vstup na naše marketingové akce, na nichž rozdáváme například svařák zdarma, děti mohou dlabat dýně či se účastnit nejrůznějších dílniček.
Jaká byla původní finanční rozvaha na rekonstrukci?
Celková plánovaná investice do modernizace a dostavby Varyády je 40 mil. eur. Je to významná investice nejen z pohledu investora, ale myslím si, že i z pohledu města.
Arnošt Wagner
Foto: Archiv Varyáda
Leave a Reply
Want to join the discussion?Feel free to contribute!